Drogowcy pokazali zdjęcia z budowy nowej zakopianki. Trasa rośnie w oczach
Poprzecinany filarami i imponujących rozmiarów wiaduktami krajobraz na trasie z Krakowa do Zakopanego robi wrażenie. III odcinek nowej drogi ekspresowej między Lubniem a Rabką jest już ukończony prawie w połowie. Chociaż kontrakt nie przewidywał prac budowlanych zimą, przerwy nie było.
Na odcinku III nowej trasy S7 powstały już prawie wszystkie zaplanowane podpory i konstrukcje oporowe tej części inwestycji.
Wiadukty i mosty drogowe będą stały w kilku miejscach nowej trasy. Na wysokości Skomielnej Białej powstanie też obiekt mostowy zaprojektowany tak, aby zapewnić "migrację drobnej zwierzyny", a także przejście ludzi.
Drążenie tunelu
Trwają też prace na I i II odcinku zakopianki.
Najbardziej problematyczny jest II - między Naprawą a Skomielną (ukończony w ok. 20 proc). Budowlańcy drążą dwukomorowy tunel - główny element tej części inwestycji. Ruch będzie się odbywał w jednym kierunku każdą z komór tunelu.
Podczas budowy zakopianki, trzeba było przenieść budynek wpisany do rejestru zabytków – to drewniana zakopiańska willa w miejscowości Naprawa. To dom poety i prozaika, Jalu Kurka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę darowizny z gminą Jordanów, która przejmie budynek.
W październiku 2017 r. ówczesny minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział, że inwestycja ma być gotowa na sylwestra 2020 roku. Całkowita wartość inwestycji to ponad 2 mld zł.
polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze