McDonald's i MTV odwróciły swoje loga. Z okazji Dnia Kobiet
Obrócone o 180 stopni logo McDonald's stanęło przed niektórymi restauracjami tej fastfoodowej sieci. Na podobną zmianę zdecydowało się również MTV. Wszystko to z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Z łuków układających się w literę "M" powstaje bowiem "W", czyli czyli pierwsza litera angielskiego słowa "women" ("kobiety").
Jako pierwsza swoje logo odwróciła restauracja McDonald's w amerykańskim mieście Lynwood, w Kalifornii. Jak przyznała w rozmowie z "Business Insiderem" reprezentująca miejscowy oddział firmy Patricia Williams, przez cały dzień lokal będzie zapraszał gości zamiast żółtym "M", literą "W" jak "Women".
McDonald's zmienił także logo na portalach społecznościowych, m.in. na oficjalnym fanpage'u na Facebooku.
"Po raz pierwszy w naszej historii symbolicznie odwrócimy nasze logo, by uczcić wszystkie niezwykłe kobiety i ich osiągnięcia, szczególnie panie goszczące i pracujące w naszych restauracjach. Od najniższych do najwyższych stanowisk panie odgrywają kluczowe role w budowaniu sukcesu naszej sieci, za co jesteśmy im zobowiązani" - brzmi oświadczenie dyrektorki ds. różnorodności firmy, Wendy Lewis.
Utwory śpiewane przez kobiety
Na podobny krok z okazji Dnia Kobiet zdecydowała się stacja MTV. Pod odwróconym logo 8 marca stacja gra przede wszystkim hity śpiewane przez wokalistki.
Prawa kobiet
Po raz pierwszy dzień kobiet (Narodowy Dzień Kobiet) obchodzony był 28 lutego 1909 roku w Stanach Zjednoczonych; ustanowiła go Socjalistyczna Partia Ameryki po zamieszkach i strajkach w Nowym Jorku. Od 8 marca 1910 roku decyzją Międzynarodówki Socjalistycznej w Kopenhadze obchodzone jest jako coroczne międzynarodowe święto.
Celem święta było "krzewienie idei praw kobiet oraz budowanie społecznego wsparcia dla powszechnych praw wyborczych dla kobiet".
businessinsider.com, polsatnews.pl
Czytaj więcej