Chłopiec z zespołem Downa "twarzą" marki Gerber. Wybrano go spośród ponad 140 tys. chętnych
18-miesięczny Lucas Warren z Dalton w stanie Georgia wygrał coroczny konkurs Gerbera i został ambasadorem produktów tej marki. W 91-letniej historii imprezy chłopczyk jest pierwszym triumfatorem, który urodził się z zespołem Downa. - Mamy nadzieję, że ta okazja nauczy ludzi, iż dzięki akceptacji i wsparciu osoby o szczególnych potrzebach mogą zmienić świat - powiedziała mama Lucasa.
Historia konkursu sięga 1927 roku, kiedy to triumfował niedokończony szkic węglem autorstwa Dorothy Hope Smith. Modelką była wówczas Ann Turner Cook.
Ostatecznie autorka szkicu nie musiała poprawiać swojego dzieła. Twarz maleńkiej Ann w 1931 roku trafiła m.in. na popularne słoiczki Gerbera i od tamtej pory widnieje na nich nieprzerwanie do dziś.
"Każde dziecko jest dzieckiem Gerbera"
Bohaterka szkicu skończyła w listopadzie 91 lat. Dziś Cook to pisarka, była wykładowczyni uniwersytecka i mama czwórki dzieci.
- Każdego roku, od początku poszukiwania zdjęć "Gerber Baby", wybieramy dziecko, które jest przykładem wieloletniego dziedzictwa firmy, uznającego, że każde dziecko jest dzieckiem Gerbera, a Lucas idealnie do tego pasuje - powiedziała Kristin Wooten, rzeczniczka firmy.
50 tys. dolarów nagrody
Zdobyty przez 18-miesięcznego Lucasa tytuł oznacza, że jego rodzica otrzymają nagrodę w wysokości 50 tys. dolarów, a sam chłopiec pojawi się w mediach społecznościowych Gerbera i będzie twarzą reklam produktów tej firmy przez cały rok.
- Mamy nadzieje, że ta okazja rzuci nowe światło na społeczność osób o specjalnych potrzebach oraz nauczy ludzi, że przy akceptacji i wsparciu, dzieci specjalnej troski mają szansę zmienić świat - komentowała mama chłopca, Courtney Warren.
Ubranka dla dzieci i kosmetyki
To nie pierwszy raz, kiedy dziecko urodzone z zespołem Downa staje się twarzą reklamy dużego koncernu. W 2016 roku Asher Nash wziął udział w świątecznej kampanii reklamowej firmy Oshkosh B'Gosh produkującą ubrania dla dzieci.
Z kolei w maju ubiegłego roku świat obiegła nakręcona w Brazylii reklama firmy kosmetycznej Johnson's Baby. Spot stworzony z okazji Dnia Matki miał pokazać, że każde dziecko - niezależnie od jakichkolwiek chorób - najbardziej kocha swoją mamę i jest przez nią najbardziej kochane.
cnn.com, nydailynews.com
Czytaj więcej