"Rodzice marzyli o samochodzie, dzieci, żeby przegrali i przywieźli »Zonka«". Chajzer wspomina "Idź na całość"
- Mam świadomość tego, że prowadziłem jeden z najbardziej oglądanych programów w historii telewizji - powiedział Zygmunt Chajzer, prowadzący teleturniej "Idź na całość", którego oglądalność przekroczyła 9 mln. Z okazji 25-lecia Telewizji Polsat, w specjalnym wydaniu Nowego Dnia w Polsat News, prowadzone przez siebie teleturnieje wspominał także Krzysztof Ibisz.
Symbolem hitowego teleturnieju "Idź na całość", który swoją premierę miał we wrześniu 1997 r. był "Zonk", czyli kot w worku.
- Na początku emisji programu nie można było ich kupić. Jedynym sposobem na jego zdobycie był udział w programie - wspominał Chajzer.
- Rodzice marzyli o tym, żeby wygrać samochód, a dzieci o tym, żeby przegrali i przywieźli "Zonka" - dodał.
Okrzyki "Idź na całość!"
Chajzer podkreślił, że on z kolei marzył o tym, "żeby rozdawać jak najwięcej nagród". - Podpowiadać nie mogłem, ale tak mnie korciło, żeby powiedzieć, że to np. bramka nr 2, a nie 3 czy 1 - powiedział.
Zapytany, czy popularność teleturnieju przekładała się na popularność prowadzącego na ulicy, Chajzer odpowiedział, że okrzyki "idź na całość!" były nagminne. - Do dziś mi to towarzyszy - przyznał.
"Spotkania z pasjonatami wiedzy są fascynujące"
Zdaniem Krzysztofa Ibisza, który prowadził m.in. "Awanturę o Kasę" czy "Życiową szansę" "teleturnieje to wspaniały gatunek telewizyjny, bo łączą rozrywkę najwyższego lotu i wiedzę".
- Ci pasjonaci wiedzy do nas przyjeżdżają, a spotkania z nimi są fascynujące - tłumaczył.
- W przypadku "Idź na całość" nagradzaliśmy nie wiedzę, a umiejętność podejmowania ryzyka. Wielkie emocje, czy zatrzymać to, co mam, czy spróbować czegoś więcej - dodał Chajzer.
Teleturniej "Idź na całość" już niespełna miesiąc po debiucie stał się hitem polskiej telewizji. Odcinek emitowany 5 października 1997 miał oglądalność 9 mln 267 tys., i pokonał Wiadomości w TVP1.
Polsat News, polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze