Przeładowane ciężarówki wycofane z ruchu. Każda z zatrzymanych wywrotek ważyła o 10 ton za dużo
Inspektorzy transportu drogowego z Bydgoszczy spełnili obietnicę z początku listopada. Zatrzymali wówczas kilka ciężarówek wożących piasek na budowę drogi S5 - wszystkie wywrotki były wtedy przeładowane, a rekordzistka ważyła 51 ton. W piątek ponownie przeprowadzono akcję kontrolną. Tym razem... znów wszystkie wywrotki były przeładowane. Ważyły ponad 41 ton, a nie powinny więcej niż 32 tony.
Po kontroli z przełomu października i listopada, gdy inspektorzy WITD w Bydgoszczy zatrzymali sześć 4-osiowych ciężarówek MAN i okazało się, że żadna przekroczyła przepisy dotyczące maksymalnego załadunku, zapowiedziano kolejne akcje.
"Degradują i zanieczyszczają lokalne drogi"
Kolejną kontrolę przyspieszyły również - co potwierdzają inspektorzy WITD z Bydgoszczy - liczne sygnały zgłaszane przez mieszkańców Szubina i okolic o wywrotkach "przewożących duże ilości piasku oraz degradujących i zanieczyszczających lokalne drogi".
W piątek w miejscowościach Zamość i Rynarzewo (woj. kujawsko-pomorskie), do kontroli zatrzymano trzy 4-osiowe samochody ciężarowe przewożące ładunki sypkie. Wszystkie trafiły na wagę dynamiczną przy Al. Armii Krajowej w Bydgoszczy.
W wyniku przeprowadzonych pomiarów inspektorzy stwierdzili, że wszystkie pojazdy, zamiast przepisowych 32 ton, ważyły ponad 41 ton każdy.
Mandaty i postępowania administracyjne
Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi za nieprzestrzeganie przepisów o przewozie ładunków sypkich. Wobec przewoźników drogowych i załadowców Inspekcja Transportu Drogowego wszczęła postępowania administracyjne.
Ponadto przed ponownym dopuszczeniem do ruchu drogowego pojazdy musiały zostać częściowo rozładowane - tak, aby ich masa i naciski osi mieściły się w wartościach przewidzianych przepisami o warunkach technicznych pojazdów.
polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze