Wzrosła liczby nowych usług kontraktowych. Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za trzeci kwartał 2017 roku
- O ponad pół miliona wzrosła liczba świadczonych przez Grupę usług kontraktowych, które są fundamentem jej działalności i strategii multiplay. (...) Już co czwarty klient kontraktowy korzysta z naszej oferty usług łączonych - z pakietów multiplay - mówi Tobias Solorz, prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. Grupa Cyfrowy Polsat podsumowała wyniki trzeciego kwartału 2017 roku.
Jak poinformował prezes zarządu, trzeci kwartał 2017 roku okazał się dobry dla Grupy głównie dzięki "konsekwentnej realizacji strategii multiplay w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym oraz wysokiej oglądalności kanałów Grupy Polsat".
- Pozytywne efekty naszych działań widać w rosnących wynikach operacyjnych obu segmentów oraz stabilnych wynikach finansowych całej Grupy - wyjaśnił Tobias Solorz.
"Bardzo dobre wyniki operacyjne dotyczą wszystkich segmentów działalności Cyfrowego Polsatu: rynku telekomunikacyjnego, płatnej telewizji i nadawców TV" - podkreśla Grupa w komunikacie.
Lider oglądalności w grupie komercyjnej
W III kwartale zarówno Grupa Telewizji Polsat, jak i kanał główny Polsat były liderami oglądalności w grupie komercyjnej z łącznym wynikiem na poziomie 24,4 proc., na co złożyło się ok. 12,4 proc. kanału głównego oraz ponad 12 proc. kanałów tematycznych.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły rok do roku o 4 proc. do poziomu 231 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 28,6 proc. W okresie 9 miesięcy przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 2 proc. rok do roku do 772 mln, a udział w rynku reklamy TV – do 27,2 proc.
Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła 3 mln.
- To kolejny bardzo udany kwartał dla naszego segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej, zarówno pod względem oglądalności, jak i przychodów reklamowych. (...) Ponownie byliśmy bardzo skuteczni w sprzedaży czasu reklamowego - nasze przychody rosły z 4-procentową dynamiką na płaskim rynku reklamy TV i sponsoringu - mówi Maciej Stec, członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
"Pierwsza miłość" i Mega Hit
W trzecim kwartale w ofercie kanału Polsat dużym zainteresowaniem w grupie komercyjnej cieszyły się zarówno stałe pozycje, np. serial "Pierwsza miłość", poniedziałkowe pasmo filmowe "Mega Hit” i serial "Świat według Kiepskich" - jak i programy z jesiennej ramówki, np. nowy serial obyczajowy "W rytmie serca", nowe show "Supermodelka Plus Size", show "Twoja twarz brzmi znajomo" i "The Brain. Genialny umysł", program "Nasz nowy dom"
Wysoki poziom oglądalności utrzymały "Wydarzenia" o godz. 18:50 oraz emitowany w godzinach porannych od poniedziałku do piątku blok programów informacyjnych "Nowy Dzień z Polsat News".
- Analizując wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w trzecim kwartale, należy pamiętać o wysokim zeszłorocznym punkcie odniesienia: w czerwcu i lipcu 2016 r. nasze kanały transmitowały rozgrywki UEFA EURO 2016, które korzystnie wpłynęły na oglądalność, poziom przychodów reklamowych oraz poziom przychodów całkowitych i wynik EBITDA całego segmentu - podkreśla Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
- W tym roku nie mieliśmy w okresie letnim na naszych antenach wydarzenia sportowego o takiej skali oddziaływania. Bardziej miarodajne jest zatem porównywanie tegorocznych wyników z danymi za analogiczny kwartał 2015 roku. Zaobserwujemy wówczas zakładany stabilny rozwój tego segmentu oraz wierność kluczowym zasadom - zrównoważonej polityki programowej oraz dyscypliny w obszarze kosztów - wyjaśnia Ostap-Tomann.
Najważniejsze dane operacyjne i finansowe za III kwartał:
Regularny wzrost nasycenia bazy usługami zintegrowanymi:
- niemal 1,45 mln klientów usług zintegrowanych (wzrost o 210 tys. rok do roku), co oznacza, że już 25 proc. klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty multiplay,
- posiadają oni łącznie 4,31 mln usług.
2/ Stabilna baza 5,8 mln klientów kontraktowych; każdy z nich posiada średnio 2,34 usługi z portfolio Grupy;
- średni przychód od tego klienta (ARPU) wyniósł 88,4 zł, a jego dynamika przejściowo pozostawała pod niekorzystnym wpływem regulacji "Roam Like at Home",- niski wskaźnik churn, będący efektem strategii multiplay, na poziomie 8,8 proc.
3/ Duży przyrost liczby usług kontraktowych – o 512 tys. rok do roku – do ponad 13,5 mln:
- w segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła rok do roku o 248 tys., do poziomu 6,9 mln. Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid.
- liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 203 tys. do 4,9 mln.
- baza usług internetu mobilnego zwiększyła się rok do roku o 61 tys. do poziomu 1,8 mln. W pierwszych trzech kwartałach br. nasi klienci detaliczni przetransferowali 525 PB danych, czyli o 49 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 r.
4/ Baza usług prepaid, odzwierciedlająca rzeczywistą liczbę aktywnych użytkowników, pozostawała na poziomie 2,9 mln, a ARPU tego segmentu dynamicznie wzrosło, o 8 proc. rok do roku, do 20,2 zł, m.in. w wyniku oczyszczenia bazy z użytkowników jednorazowych oraz wygaśnięcia promocji rejestracyjnych.
Wyniki finansowe Grupy:
- przychody: 2,391 mld zł,
- EBITDA: 851 mln zł,
- marża EBITDA: 36 proc.,
- zysk netto: 235 mln zł,
- wolne przepływy pieniężne: 1,567 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
- wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,83x.
Dla porównania wyników z ubiegłego roku - raport roczny Grupy Cyfrowy Polsat za 2016 rok jest dostępny tutaj.
Cyfrowy Polsat
Czytaj więcej
Komentarze