Pośrednik ubezpieczeniowy, który może cię wprowadzić w błąd. UOKiK ostrzega
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Goldberg & Sons z Chorzowa oraz zdecydował o ostrzeżeniu klientów, ponieważ praktyki firmy mogą powodować znaczne straty finansowe. Z otrzymywanych przez Urząd skarg wynika, że pośrednik wprowadza klientów w błąd: m.in. co do wysokości składki ubezpieczeniowej, możliwości rezygnacji z ubezpieczenia i okresu jego obowiązywania.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały skargi na pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons. Wynikało z nich, że przedstawiciele przedsiębiorcy proponują konsumentom, którzy mają ubezpieczenia z elementem kapitałowym (UFK), rezygnację i zawarcie nowej umowy. Zapewniali przy tym o możliwości bezkosztowego wycofania się z dotychczasowej polisy. Ewentualne opłaty miał ponosić pośrednik lub jego przedstawiciel.
Klienci musieli płacić sami
Pośrednicy nie informowali również, że rozwiązanie nowej umowy w przyszłości będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.
Jak ustalił urząd, w rzeczywistości żadne opłaty likwidacyjne nie były pokrywane przez przedsiębiorcę. Całość opłat musiał pokryć klient.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Goldberg & Sons oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów.
"Mogą też być zaskoczeni opłatami"
- Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów, na straty finansowe. Mogą oni podejmować niekorzystne dla siebie decyzje i wybierać produkty niedostosowane do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Po zawarciu umowy mogą też być zaskoczeni opłatami związanymi z likwidacją starej polisy i rzeczywistymi kosztami ubezpieczenia, które było im przedstawiana jako tańsze - powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.
polsatnews.pl
Komentarze