Chce zapłacić za prąd, ale... nie może. Od dwóch lat prosi o swój rachunek
Roman Krupa, sołtys wsi Bierzgłowo w województwie kujawsko-pomorskim, od prawie dwóch lat nie dostaje rachunków za prąd, mimo że inkasent spisuje licznik. - Miesiąc, dwa może być opóźnienia, ale prawie dwa lata? To się suma nazbiera straszna - mówi. Mężczyzna dzwoni i wysyła listy, prosząc o wystawienie rachunku. Boi się, że w końcu odetną mu prąd.
- Były wysłane pisma, były telefony. Co mogliśmy, to zrobiliśmy – twierdzi Wioleta Krupa, synowa pana Romana.
Rekordzista
Inni mieszkańcy wsi też nie otrzymywali rachunków za prąd od dostawcy - firmy Energa. Ale w końcu, po kilku miesiącach, dostali. Roman Krupa jest rekordzistą, reklamuje i czeka. Bez efektu.
- Nie otrzymywaliśmy rachunków przez kilka miesięcy. Po jakimś czasie przyszedł pan i chciał odciąć prąd. Za jakiś czas dostałam w końcu rachunek listem poleconym, to było 4 tys. zł – wspomina Hanna Wolska, mieszkanka Bierzgłowa.
Pan Roman składał pisemne reklamacje. Firma twierdziła w odpowiedziach, że zmienia system. A rachunki jak nie przychodziły, tak nie przychodzą.
- Dwa lata to chyba wystarczający argument, żeby coś z tym zrobić – zauważa Wioleta Krupa, synowa pana Romana.
"Pana punkt poboru jest w takim naszym pliku do spraw pilnych"
W naszej obecności sołtys po raz kolejny postanowił zadzwonić na infolinię firmy Energa. W sumie rozmowa - z kilkoma konsultantami - zajęła mu 46 minut. Kiedy otrzyma rachunek - nie dowiedział się.
- Dziękuję za cierpliwość, jak tę sprawę konsultowałam z naszymi specjalistami. Przepraszam pana w imieniu firmy, ale pana punkt poboru jest w takim naszym pliku do spraw pilnych. Sprawa jest w trakcie realizacji, jest monitorowana przez naszych specjalistów - powiedział jeden z konsultantów.
Poprosiliśmy o komentarz Energę. Odpowiedź otrzymaliśmy przez e-mail.
"Pragnę poinformować, że w większości przypadków związanych z interwencjami, które dotyczą obsługi klientów czas przygotowania odpowiedzi to około 3 dni robocze. Dołożymy starań, aby w podanym czasie wyjaśnić zgłoszony problem."
Interwencja, polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze