Powstaje replika Air Force One. Ma być turystyczną atrakcją
Boeing 747 Evergreen International od dwóch lat niszczeje na lotnisku Quonset State w stanie Rhode Island, co kosztuje dwa tys. dolarów tygodniowo. Teraz zostanie przekształcany w replikę Air Force One. W ramach modernizacji ma zostać wiernie odwzorowany każdy szczegół prezydenckiego Air Force One.
Boeing 747 wylądował na lotnisku Quonset State w czerwcu 2015 r. Od tego czasu, po upadku linii lotniczych Evergreen International, niszczeje. Wewnątrz brakuje siedzeń, jest praktycznie "pustą tubą".
Mógłby być pokazywany w dowolnym miejscu w USA
- Apartament prezydencki, gabinet lekarski, sale konferencyjne, kuchnia, kokpit - Alan Andrade z Rhode Island Airport Corporation wymienia pomieszczenia, które mają być wiernie odtworzone, by przypominały Air Force One.
- Przerobimy go na muzeum, będzie mógł być pokazywany w dowolnym miejscu w Stanach - zapewnia Andrade. Jeśli obecny właściciel maszyny, firma Franklin Exhibits z siedzibą w Nowym Jorku,i zawrze umowę z Rhode Island Airport Corporation, to przebudowa Boeinga może rozpocząć się w ciągu trzech miesięcy.
Ukończona maszyna ma stacjonować w Quonset przez kilka miesięcy, a następnie zostanie przetransportowana na barce do nowego miejsca, prawdopodobnie w Waszyngtonie.
Dwadzieścia samolotów ze statusem Air Force One
Model B747 jest produkowany od 1970 r., ale zarząd Boeinga podkreśla, że popyt na ten samolot spada i nie spodziewa się kolejnych zamówień od komercyjnych linii lotniczych. Boeing wyprodukował ponad 1500 egzemplarzy B747.
W muzeach znajdują się obecnie co najmniej dwa byłe samoloty Air Force One. Pierwszy odrzutowy AFO, B707-120, jest w Museum of Flight, w Seattle. Z kolei biblioteka prezydencka Ronalda Reagana w Kalifornii udostępnia B707, który od 1973 do 2001 r. latał dla siedmiu kolejnych prezydentów.
Status Air Force One oficjalnie nosiły ogółem dwadzieścia dwa statki powietrzne, w tym od 1990 r. Jumbo Jet. Aktualnie Biały Dom ma do dyspozycji dwa zmodernizowane egzemplarze AFO w wersji B747-200B.
dlapilota.pl, turnto10.com
Komentarze