"Rzeczpospolita": firmy nie doceniają cyberubezpieczeń

Technologie
"Rzeczpospolita": firmy nie doceniają cyberubezpieczeń
Pixabay/bykst

Zagrożenie atakami hakerskimi to dla towarzystw szansa na zwiększenie sprzedaży polis od ryzyk cybernetycznych. Wkrótce pojawią się nowe oferty - pisze w środę "Rzeczpospolita".

Ostatni zmasowany cyberatak typu ransomware (polegający na zaszyfrowaniu danych użytkownika i żądaniu okupu za ich odblokowanie), który od piątku paraliżuje firmy w różnych krajach, przypomina o rosnącym zagrożeniu działaniami hakerów. Do tego w przyszłym roku wchodzi w życie unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), które za wyciek danych wprowadzi możliwość nakładania na firmy sankcji sięgających nawet 20 mln euro lub 4 proc. całkowitego rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa z poprzedniego roku obrotowego. Ataki hakerskie będą mogły więc mieć dla przedsiębiorstw jeszcze groźniejsze konsekwencje, niż mają obecnie.

 

Każde nowe zagrożenia to dla ubezpieczycieli szansa na wprowadzenie polis, które przed tymi ryzykami chronią. Tak jest też tym razem- podaje gazeta. Coraz więcej ubezpieczycieli wprowadza cyberpolisy do swojej oferty.

 

Na polskim rynku sprzedażą polis od ryzyk cybernetycznych zajmuje się pięciu ubezpieczycieli, ale w najbliższym czasie pojawią się kolejne dwie ofert. PZU zamierza sprzedawać cyberpolisy dla korporacji, a Axa dla średnich firm. "Ubezpieczenia cyber znajdują się coraz częściej na szczycie zainteresowań branży. Polski rynek jest na wstępnym etapie rozwoju tego produktu, jednak cyfryzacja życia zarówno codziennego, jak i biznesowego, nie pozwoli ubezpieczeniom pozostać w miejscu" - podkreśla Bartłomiej Lewandowski, ekspert zajmujący się polisami cyber w AIG, cytowany przez "Rzeczpospolitą".

 

PAP

dk/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie