Koniec długich, 30-sekundowych reklam na YouTube
W 2018 roku z YouTube'a znikną 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Google, do którego należy YouTube, zamierza promować pozostałe, krótsze formaty reklam bez możliwości pominięcia.
Reklamy nie do pominięcia będą mieć od 2018 roku wyłącznie 6 lub 20 sekund. - Postanowiliśmy zrezygnować od 2018 roku ze wsparcia dla 30-sekundowych reklam nie do pominięcia. Skupimy się na formatach, które lepiej sprawdzają się zarówno pod kątem użytkowników, jak i reklamodawców – powiedział rzecznik prasowy Google'a redakcji Business Insider.
Format 6-sekundowych klipów - tzw. "Bumper ads" - został wprowadzony przez YouTube w ubiegłym roku. Krótkich spotów nie będzie się dało również pominąć na urządzeniach mobilnych.
Rywalizacja z Facebookiem
YouTube zyskuje obecnie nowego konkurenta, jakim jest Facebook. Portal społecznościowy zamierza wyświetlać reklamy w formie Mid Roll, czyli emitowanych w trakcie odtwarzania materiału filmowego czy w relacjach nadawanych na żywo. Jesienią ub.r. wiceprezes Facebooka Dan Rose powiedział, że ekspansji tego formatu można się spodziewać na początku 2017 roku.
Facebook chce dać możliwość umieszczania spotów reklamowych, które będą odtwarzane po 20 sekundach od rozpoczęcia materiału wideo i znajdą się tylko w filmach trwających co najmniej 90 sekund.
businessinsider.com
Komentarze