"Aplikuj teraz". Rekrutacja na Facebooku
Facebook wkracza na rynek pracy. Tym razem portal społecznościowy chce zamieszczać ogłoszenia o pracę dostosowane do użytkowników. Nowa opcja będzie dostępna dla firm publikujących oferty i użytkowników, którzy szukają zatrudnienia.
Ogłoszenia o pracę będą przypominać zwykłe posty, które firmy publikują na swoich stronach w portalu. Po kliknięciu w przycisk "aplikuj teraz" użytkownicy przejdą do formularza rekrutacyjnego.
Część danych portal uzupełni automatycznie w oparciu o te, które są wpisane na prywatnym profilu użytkowników. Pozostałą część zgłoszenia będzie edytował potencjalny pracownik.
Rozmowa z pracodawcą na Messengerze
Po przesłaniu aplikacji otworzy się okienko konwersacji z pracodawcą na Messengerze. Oferty pracy będą pojawiać się na tablicy użytkowników. Ich zasięg będzie większy, jeśli firma zdecyduje się opłacić reklamy. Oferty będą też pojawiać się w aktualnościach, jeśli osoba polubi profil danej firmy.
Konkurencja dla Linked-in
Facebook chce w ten sposób wykorzystać coraz większe zainteresowanie pracodawców tym środkiem komunikacji z kandydatami. W Stanach Zjednoczonych najpopularniejszym serwisem branżowym jest Linked-in, ale ponad 60 proc. rekruterów stara się dotrzeć do przyszłych pracowników właśnie za pośrednictwem Facebooka, na którym działa wiele grup z ofertami lub udostępniają je użytkownicy.
Jak mówi pracownik portalu, narzędzie będzie skierowane głównie do małych i średnich firm, które często szukają osób do pracy w niepełnym wymiarze godzin.
Na razie nowa funkcja będzie testowana w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Nie wiadomo jeszcze, czy pojawi się w innych krajach.
USA Today, polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze