Komunikacyjny paraliż na warszawskiej Woli. Kierowcy tkwią w korkach
Od poniedziałku warszawska dzielnica Wola jest praktycznie sparaliżowana po zamknięciu fragmentu ul. Wolskiej z powodu budowy II linii metra. Wcześniej zamknięty został fragment innej ważnej ulicy - Górczewskiej. Mimo wytyczonych objazdów kierowcy - w tym także autobusów komunikacji miejskiej - stoją w gigantycznych korkach, zwłaszcza podczas porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego.
Utrudnienia mają potrwać do końca marca. Zamknięty dla ruchu jest 150-metrowy odcinek jednej z głównych arterii dzielnicy - ul. Wolskiej. Blokada obowiązuje od skrzyżowania z ul. Płocką do ul. Skierniewickiej. Objazd prowadzi ulicami Płocką i Kasprzaka.
Na skrzyżowaniu ul. Wolskiej z ul. Płocką zostały wprowadzone zmiany w organizacji ruchu. Jadący od strony Bemowa muszą się rozjechać w prawo lub lewo w ul. Płocką. Natomiast dla jadących od strony centrum są dwa pasy ruchu do jazdy na wprost i jeden wyłącznie do skrętu w prawo w ul. Płocką. Nie ma możliwości skrętu w lewo.
Kierowcy narzekają
W godzinach szczytu przejazd przez Wolę zajmuje nawet 2 godziny. "Żeby zbudować trzy stacje metra, unieruchamia się całą dzielnicę” - skarżą się mieszkańcy w internecie. Szczególnie trudno jest wjechać do stolicy od strony zachodniej. W poniedziałek korki zaczynały się już przed granicami miasta, były też na trasie S8.
Nieoficjalnie wiadomo, że władze miasta liczą, że problem rozwiąże się częściowo sam po kilku dniach - kierowcy nauczą się nowej organizacji ruchu tak, że będzie on przebiegał sprawniej albo znajdą alternatywne trasy.
W 12 minut do Śródmieścia
Budowa zachodniego odcinka II linii metra ruszyła jesienią ubiegłego roku. W sumie na odcinku 3,4 kilometra powstaną trzy nowe stacje metra: Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Roboty zakończą się pod koniec 2019 r. Później ze stacji ks. Janusza do stacji Świętokrzyska będzie można się dostać w 12 minut.
Metro to najszybszy środek komunikacji miejskiej w Warszawie. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ około 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. Na znacznie krótszej trasie przewożą jednak około 140 tys. pasażerów dziennie.
1,8 mld zł unijnego dofinansowania
Na rozbudowę II linii metra o trzy stacje w kierunku zachodnim, trzy stacje w kierunku północno-wschodnim, a także na rozbudowę infrastruktury na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty i zakup 13 nowych pociągów, Warszawa otrzyma unijne dofinansowanie wysokości około 1,8 mld zł. Całość inwestycji to koszt 3,16 mld zł.
polsatnews.pl; mapka: UM Warszawa
Czytaj więcej
Komentarze