Zamówione, zapłacone a do remiz nie dojechały. CBA bada sprawę zakupu wozów strażackich w Wielkopolsce
35 samochodów ratowniczo - gaśniczych za 16 mln zł miało zasilić 35 remiz Ochotniczej Straży Pożarnej w Wielkopolsce. Mimo, iż termin dostawy minął i samochody nie zostały dostarczone, to jednak ok. 3 mln zł za rzekomo już wykonane zamówienie zostało wypłacone. Trwa śledztwo mające ustalić, kto wystawił fałszywe dokumenty poświadczające, że samochody trafiły do strażackich remiz.
Poznańscy śledczy z CBA ustalili, że zamówienie opiewające na 16 mln zł nigdy nie zostało zrealizowane. Dzięki akcji CBA urząd marszałkowski zdążył wstrzymać wypłatę pozostałych 13 mln zł.
"Utracono kontrolę nad realizacją zamówień"
Nadzór nad sprawą przejęła Prokuratura Regionalna w Poznaniu. Śledztwo dotyczy "wyrządzenia znacznej szkody majątkowej w mieniu publicznym dysponowanym przez Oddział Wojewódzkiego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP Województwa Wielkopolskiego oraz przedłożenia poświadczającej nieprawdę dokumentacji dotyczącej realizacji zamówień publicznych.
Agenci poznańskiego Centralnego Biura Antykorupcyjnego przeszukali i zabezpieczyli dokumenty w 35 wielkopolskich remizach OSP, do których miały trafić samochody. Dokumentacje dotyczącą tego zamówienia zabezpieczono także w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, Zarządzie Wykonawczym Oddziału Związku OSP w Poznaniu, a także w firmach zajmujących się produkcją specjalistycznych samochodów strażackich.
Jak informuje CBA, to na razie początek śledztwa a sprawa jest rozwojowa.
polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze