"Przeczytam 52 książki w roku". Internetowa kampania promująca czytelnictwo
Od początku roku już prawie 18 tys. internautów zadeklarowało na portalu społecznościowym Facebook, że weźmie udział w akcji „Przeczytam 52 książki w roku”. Organizowana od dwóch lat kampania ma promować czytelnictwo.
- Liczymy na to, że uda się nam zmotywować do regularnego czytania tych, którzy większość czasu spędzają na surfowaniu witryn internetowych. Celowo, z myślą o nich, miejscem naszej akcji jest Facebook - najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie- powiedział inicjator, koordynator akcji, bloger Marcin Gnat.
Ci, którzy deklarują udział w akcji, przeczytają średnio jeden tytuł w tygodniu - rok ma przeciętnie 52 tygodnie. - Gatunek, format książki i ilość stron nie liczą się. Ważne, by regularnie czytać- wyjaśnił pomysłodawca.
Na profilu facebookowym akcji internauci nie tylko deklarują chęć czytania, ale i dzielą się opiniami o poszczególnych tytułach, polecają je sobie i - poprzez wysłanie zaproszeń online - zachęcają innych do udziału w kampanii.
Ponad 102 tys. osób w 2015 r.
Akcja odbywa się po raz trzeci. Podczas pierwszej edycji (2015) chęć regularnego czytania wyraziło 102,5 tys. internautów, a podczas ostatniej edycji (2016) - 60 tys. osób.
Gnat przyznaje, że trudno zweryfikować, kto naprawdę przeczytał książki, a kto tylko miał przysłowiowy słomiany zapał. „Najważniejsze jednak, że tysiące osób wyrażają chęć czytania, co oznacza, że czują potrzebę sięgania po książki”- ocenił inicjator akcji.
Do akcji "Przeczytam 52 książki w roku" można dołączyć odwiedzając wydarzenie na Facebooku.
PAP
Komentarze