KFC w Pekinie wybiera dania skanując twarze klientów
Aplikacja wykorzystująca rozszerzoną rzeczywistość rozpoznaje nie tylko płeć i wiek klienta. Jest w stanie ocenić także wyraz twarzy i nastrój. Na podstawie tych danych proponuje danie.
Aplikację opracowała firma Baidu, właściciel największej chińskiej wyszukiwarki internetowej. Maszyna zadebiutowała w jednej z restauracji KFC w Pekinie.
Rozpozna nastrój
Przed złożeniem zamówienia maszyna skanuje twarz klienta, a następnie określa jej płeć, wiek, humor i proponuje zamówienie. Na podstawie tych danych próbuje przewidzieć zestawy odpowiednie dla klienta. Przykładowo zasugeruje Zingera i Colę dla 20-latka. Owsianka i mleko sojowe (są dostępne w chińskich restauracjach KFC - red.) będą propozycją dla osób po pięćdziesiątce.
Klient nie musi się jednak decydować na propozycje maszyny. Jak przyznał Wu Zhongqin, przedstawiciel firmy Baidu, w dużej mierze chodzi o przechowywanie historii zamówień. Po zeskanowaniu twarzy podczas kolejnej wizyty, propozycje będą oparte na poprzednich wyborach.
dailymail.co.uk
Czytaj więcej
Komentarze