Ruszyła budowa nowych stacji linii metra. Utrudnienia na Woli i Bemowie
Zamknięte ulice i objazdy dla komunikacji miejskiej. Budowa trzech nowych stacji drugiej linii metra, to utrudnienia dla około 260 tysięcy mieszkańców Woli i Bemowa oraz tysięcy innych kierowców, którzy przez te dzielnice podróżują np. do pracy. Inwestycja ma kosztować 1,148 mld zł.
W piątek o godz. 22 całkowicie zamknięto dwa odcinki ul. Górczewskiej, w innych jej częściach ruch pojazdów został znacznie ograniczony. Szczegółowe informacje dostępne są tutaj.
W związku z budową Zarząd Transportu Miejskiego wytyczy buspasy na ulicy Prostej, Kacprzaka i Połczyńskiej.
- Odcinek Górczewskiej od Wola Parku do ul. Elekcyjnej będzie zamknięty dla samochodów, ale będą mogły kursować nim autobusy komunikacji miejskiej. Będą skręcały w elekcyjną i Kacprzaka. Będzie też więcej tramwajów na ul. Wolskiej i Obozowej - wyjaśnił Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
ZTM szykował się do zmian już od dawna.
Przygotowano m.in. parkingi "Parkuj i Jedź", by ci, którzy zazwyczaj przejeżdżali tylko przez Wolę w kierunku Centrum, mieli gdzie pozostawić swoje samochody.
Pod koniec grudnia zamknięta zostanie ulica Płocka, a w drugiej połowie przyszłego roku nastąpią utrudnienia w ruchu tramwajów na Woli.
W 12 minut do Śródmieścia
W sumie na odcinku 3,4 kilometra powstaną trzy nowe stacje metra: Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Roboty zakończą się pod koniec 2019 r. Później ze stacji ks. Janusza do stacji Świętokrzyska będzie można się dostać w 12 minut.
Metro to najszybszy środek komunikacji miejskiej w Warszawie. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów.
Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. Przewożą ok. 140 tys. pasażerów dziennie.
1,8 mld zł unijnego dofinansowania
Na rozbudowę II linii metra o trzy stacje w kierunku zachodnim, trzy stacje w kierunku północno-wschodnim, a także na rozbudowę infrastruktury na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty i zakup 13 fabrycznie nowych pociągów, Warszawa otrzyma unijne dofinansowanie w kwocie ok. 1,8 mld zł. Całość inwestycji to ponad 3,16 mld zł.
polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze