II linia warszawskiego metra - są już wszystkie pozwolenia na budowę nowych odcinków
Wojewoda mazowiecki zatwierdził projekty budowlane oraz udzielił pozwolenia na budowę wszystkich odcinków II linii metra. Ostatnie dwie decyzje dotyczą tunelu między stacją "Płocka" a stacją "Rondo Daszyńskiego" oraz samej stacji "Płocka".
II linia metra zostanie rozbudowana o sześć stacji. Trzy na Targówku i trzy na Woli.
Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę, wojewoda sprawdzał m.in. zgodność projektu zagospodarowania terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi. Kontrolował też zgodność z wymogami ochrony środowiska.
Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu.
- To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra – powiedział wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera.
Dwa odcinki za ponad 2 mld zł
Metro wybrało firmy, które zrealizują ten etap 3+3. Turecka firma Gulermak wybuduje trzy stacje w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. Pierwsza z nich wyceniła swoje usługi na 1,1 mld zł, a druga na 1 mld zł. Obie firmy wcześniej tworzyły konsorcjum, które zbudowało centralny odcinek II linii metra. Prace budowalne na Pradze już ruszyły.
W kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego, wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: "Płocka", umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Młynów", planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" - pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.
W kierunku północno-wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: "Szwedzka", pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek", w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
Oba odcinki mają być gotowe do 2019 roku.
polsatnews.pl; mapa: metro.waw.pl
Komentarze