Letnia moda na wina musujące. Prosecco i cava przebojem w Polsce
Moda na wina musujące umocniła się w Polsce. Eksperci zwracają uwagę, że jeszcze kilka lat temu sprzedawały się one głównie w okresie noworoczno-sylwestrowym. Teraz stały się elementem letniego orzeźwienia Polaków.
Musująca hiszpańska cava czy włoskie prosecco były dotąd nieodłączną pozycją letniego menu w restauracjach basenu Morza Śródziemnego. Z czasem trafiły także na stoły północnej części Europy jako napój alkoholowy dobry na upały.
Letnia sprzedaż bąbelków nadal rośnie
- Mamy do czynienia cały czas z tendencją wzrostową w segmencie win musujących. W zeszłym roku ta tendencja u niektórych członków Polskiej Rady Winiarstwa sięgała 50 proc. względem 2014 roku. W tym roku mamy trochę niższe wskaźniki, ale zdecydowanie jest to kilkudziesięcioprocentowy wzrost - ocenił Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.
25 mln butelek rocznie
Według danych ACNielsen w ubiegłym roku Polacy wypili ponad 18,5 mln litrów wina musującego, czyli prawie 25 mln butelek. To w skali kraju oznacza, że rynek tego rodzaju alkoholi można szacować na niecałe 300 mln zł. Wartość sprzedaży wzrosła o ponad 2,5 proc. Oznacza to, że Polacy coraz chętniej sięgają po droższe, markowe i lepszej jakości wina musujące.
- Polacy rzeczywiście pokochali charakterystyczną świeżość smaku, przyjemnie owocową nutę oraz uniwersalny charakter prosecco - przyznała Anna Kalinowska z firmy Henkell & Co.
Im mniej procent, tym lepiej
Zdaniem ekspertów pozytywnym zjawiskiem jest w konsumpcji napojów alkoholowych stopniowe odchodzenie od tych wysokoprocentowych ku jakościowym o niższej zawartości alkoholu.
newseria.pl, isbhandel.pl
Czytaj więcej
Komentarze