Oddały władzę nad pilotem do telewizora. Kobiety podczas Euro 2016
Co piąta polska internautka twierdzi, że w czasie piłkarskich mistrzostw Europy to głównie ona decyduje o tym, jaki program telewizyjny jest włączony. 8 na 10 pytanych kobiet ogląda wraz z partnerami mecze i programy sportowe.
Z badania firmy MEC wynika, że w trakcie Euro 2016 Polki zrezygnowały z części władzy nad telewizorem.
Zwykle bowiem 35 proc. z nich twierdzi, że w ich domach to one decydują o wyborze programu. W trakcie piłkarskich mistrzostw ten odsetek spadł do 21 proc.
Jednocześnie prawie połowa kobiet - niezależnie od tego czy jest akurat duża sportowa impreza, czy nie - uważa, że w ich domach panuje równouprawnienie przy wyborze tego, co ogląda się w telewizji.
Generalnie mecze oraz programy sportowe są tymi, które zdecydowana większość pytanych kobiet ogląda w towarzystwie męża lub partnera. Także filmy, programy informacyjne i publicystyczne należą do oglądanych wspólnie. Natomiast seriale i programy lifestyle’owe kobiety, jak twierdzą, oglądają same.
Panie też oglądają zmagania piłkarzy
Z badania wynika też, że podczas Euro 2016 spora część kobiet poświęci więcej czasu niż zazwyczaj na oglądanie telewizji i meczów – ponad 40 proc. uczestniczek badania nie zamierza szukać w tym czasie w tym czasie alternatywnych rozrywek.
Co piąta twierdzi, że podczas Euro więcej czasu spędza na surfowaniu online, 16 proc. ogląda częściej filmy i seriale w internecie, a co dziesiąta zaplanowała na ten czas większe zakupy.
Deklaracje kobiet, że mecze i telewizja pochłoną podczas Euro więcej ich uwagi niż zwykle, potwierdzają dane telemetryczne. W pierwszym tygodniu Euro 2016 - od 10 do 16 czerwca - średni dzienny czas oglądania telewizji wzrósł zarówno wśród kobiet, jak i wśród mężczyzn w porównaniu z tygodniem poprzedzającym go oraz jeszcze wcześniejszym.
Według danych firmy Nielsen pierwszym tygodniu piłkarskich mistrzostw kobiety spędziły przed telewizorami średnio 252 minuty, mężczyźni 224 minuty, a więc odpowiednio o 12 i 25 minut więcej niż w tygodniu od 3 do 9 czerwca.
Badanie MEC zrealizowano metodą CAWI (wywiadu bezpośredniego prowadzonego za pośrednictwem internetu, w którym znajduje się kwestionariusz do samodzielnego wypełnienia) od 14 do 16 czerwca na grupie 500 internautek w wieku 15+, które deklarują, że mają męża lub partnera.
polsatnews.pl; infografika: MEC Polska
Czytaj więcej
Komentarze