Burmistrz Londynu nie chce "idealnych ciał" na billboardach w metrze
"Jako ojciec dwóch nastoletnich dziewcząt, jestem bardzo zaniepokojony tego rodzaju reklamami, które mogą poniżać ludzi, zwłaszcza kobiety i powodować, że zaczną się wstydzić własnych ciał" - napisał Sadiq Khan w specjalnym oświadczeniu. Zgodnie z jego decyzją z londyńskich środków transportu do końca miesiąca mają zniknąć reklamy promujące "nierealne" bądź "niezdrowe" ciała.
Wszystko zaczęło się od reklamy jednej z firm produkującej suplementy diety dla odchudzających się, która na billboardach obok zdjęcia idealnie zbudowanej modelki umieściła pytanie: "czy twoje ciało jest gotowe na wakacje?".
W związku z tą reklamą do organizacji zajmującej się badaniem standardów reklamy, Advertising Standards Authority, wpłynęło 378 skarg.
Do akcji przeciwko ogłoszeniom w tej formie włączyła się społeczność internetowa. Petycję w sprawie usunięcia billboardów podpisało 70 tysięcy osób.
Multiple people have tweeted me this: the personal brand is strong. https://t.co/MxAqcmpdgU 💪🏻🖕🏻👙🎉 pic.twitter.com/YT2ZSbJDnP
— Fiona Longmuir (@EscapologistGl) 13 czerwca 2016
W związku z tym Sadiq Khan, który objął stanowisko burmistrza w maju tego roku, właśnie wydał rozporządzenie. Na jego mocy TfL (Transport for London), czyli firma odpowiadająca za miejski transport w stolicy Wielkiej Brytanii, została zobligowana do blokowania w środkach miejskiej komunikacji, na stacjach metra i dworcach autobusowych reklam, które pokazują "nierealne" ciała.
- Nikt, kto podróżuje metrem lub autobusem, nie powinien odczuwać presji w związku z oczekiwaniami dotyczącymi ciała. Branży reklamowej daję jasny sygnał w tej sprawie - dodał Khan.
The Telegraph
Czytaj więcej