Polska wieprzowina promowana w Tokio. Jest szansa na eksport
Związek Polskie Mięso w ramach unijnej kampanii „Rozsmakuj się w Europie" promowało w tym tygodniu mięso na targach w Tokio. Japonia to ważny rynek, tym bardziej, że wkrótce tamtejsze władze mogą ponownie zezwolić na import wieprzowiny z Polski.
Niemal wszystkie kraje pozaunijne, w tym Japonia, wstrzymały zakupy polskiej wieprzowiny, po wykryciu w lutym 2014 r. wirusa afrykańskiego pomoru świń w naszym kraju. Z tego powodu tracą polscy rolnicy i cała branża mięsna. Polska od dłuższego czasu stara się o wznowienie eksportu wieprzowiny m.in. do Japonii.
Z ostatnich informacji Komisji Europejskiej wynika, że rynek ten zostanie prawdopodobnie ponownie otwarty jeszcze przed wakacjami. Obecnie japońska strona prowadzi ocenę sytuacji zdrowotnej zwierząt w Polsce w celu uznania regionalizacji UE oraz, w konsekwencji, wznowienia importu mięsa wieprzowego pochodzącego z polskich regionów wolnych od ASF - poinformował Związek Polskie Mięso.
Japonia kilka lat temu była trzecim krajem pod względem wartości, do którego eksportowano polską wieprzowinę. W 2011 r. wywieziono tam mięso (wieprzowinę mrożoną i wędliny) o wartości ponad 200 mln zł.
Głównie import
Związek Polskie Mięso w tym tygodniu brał udział w targach Japan Meat Industry Fair w Tokio. Celem działań realizowanych w ramach kampanii "Rozsmakuj się w Europie" (Let’s meat",) było przekonanie m.in. japońskich dystrybutorów, importerów, przedstawicieli sieci handlowych o wysokiej jakości polskiego mięsa, które jest wytwarzane z przestrzeganiem wyśrubowanych norm i standardów. Odbyły się pokazy i liczne degustacje wieprzowiny przygotowanej z japońskimi dodatkami.
Japonia jest trzecim największym producentem wieprzowiny w regionie Azji i Pacyfiku, ale także (2012 r.) największym na świecie importerem tego gatunku mięsa. Połowa spożywanego w Japonii mięsa pochodzi z importu, wynika to z problemów środowiskowych, ograniczonej przestrzeni pod hodowlę i katastrof naturalnych.
PAP
Czytaj więcej
Komentarze