Grotołazi uratowani dzięki aplikacji "Ratunek"
Dyspozytor Grupy Jurajskiej GOPR odebrał w nocy z wtorku na środę zgłoszenie o wypadku jaskiniowym z udziałem trzech osób w Rezerwacie Węże. Ratownik dyżurny polecił im zainstalowanie aplikacji "Ratunek", która powstała przy współpracy z operatorem telefonii komórkowej Plus.
Dzięki aplikacji "Ratunek" ratownicy uzyskali dokładne namiary gdzie znajduje się poszkodowany. Grotołazi utknęli w Jaskini Za Kratami w okolicach Działoszyna. Szybka mobilizacja zespołu sprawiła, że akcja ratunkowa zakończyła się sukcesem.
Dziś w nocy dyspozytor odebrał zgłoszenie o wypadku jaskiniowym z udziałem trzech osób w Rezerwacie Węże. Ratownik dyż...
Opublikowany przez Grupa Jurajska GOPR na 6 kwietnia 2016
Aplikacja "Ratunek" umożliwia precyzyjną lokalizację
Aplikacja "Ratunek" pozwala na wzywanie pomocy poprzez automatyczne połączenie telefoniczne ze Służbą Ratowniczą oraz przesłanie przy pomocy SMS w trakcie rozmowy, informacji o dokładnej lokalizacji (do 3 m) osoby poszkodowanej.
Dodatkowo, użytkownik ma możliwość uzupełnienia "Książeczki Medycznej" o najważniejsze informacje o swoim aktualnym stanie zdrowia oraz podanie numeru telefonu do osoby, którą chce powiadomić w razie wypadku. Dzięki tym funkcjom aplikacji, ratownicy od razu wiedzą, gdzie należy udać się z pomocą i mają możliwość kontaktu z poszkodowanym.
Aplikacja "Ratunek" została opracowana przez Paga Solutions we współpracy z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym i wieloletnim partnerem technologicznym, operatorem telefonii komórkowej Plus.
polsatnews.pl
Czytaj więcej