USA: wielkanocne zajączki z czekolady popularniejsze niż serca na Walentynki
W ubiegłym roku w czasie Wielkanocy Amerykanie zjedli ponad 693 miliony czekoladowych frykasów, czyli znacznie więcej niż w Boże Narodzenie, Walentynki i Halloween. Na słodkości wydali ponad miliard dolarów. W tym roku może paść kolejny rekord.
O tym, że mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, zdecydowanie bardziej wolą czekoladowe zajączki, słodkie jajka i inne wielkanocne smakołyki, od walentynkowych serc z czekolady albo świętych Mikołajów w sreberkach, świadczą dane firmy Nielsen zajmującej się badaniem rynku.
W ubiegłym roku w związku z wielkanocnymi świętami sprzedano 693 393 389 czekoladowych pyszności, co oznacza, że na każdego mieszkańca Stanów Zjednoczonych przypadły po dwa słodycze.
Tymczasem z okazji świąt Bożego Narodzenia w ubiegłym roku sprzedano 480 milionów czekoladek, w Walentynki – 277 milionów, a na Halloween – 187 milionów.
To sprawia, że dla producentów czekoladowych frykasów i ich sprzedawców, to Wielkanoc jest najlepszym okresem w roku.
Zaś w całym 2015 roku w całych Stanach Zjednoczonych sprzedano prawie 2 miliardy słodkości z czekolady.
The Guardian
Czytaj więcej
Komentarze