Poczta Polska "zatrudniona" przy 500+: przyjmie wnioski, wypłaci pieniądze
Atutami operatora mają być: dostęp do wszystkich obywateli i możliwość kompleksowej obsługi wypłat. Poczta Polska została partnerem resortu rodziny we wdrożeniu i obsłudze programu 500+. Ma pomagać w zbieraniu wniosków przez ośrodki pomocy społecznej i urzędy miast i gmin. Spółki Poczty Polskiej przygotują dla świadczeniobiorców ofertę produktów oszczędnościowych i ubezpieczeniowych.
– Rodzina 500+ to najbardziej kompleksowy, prodemograficzny i prorodzinny program w historii Polski. Poczta Polska jako narodowy operator wyznaczony i jedyna w 100 procentach tak duża spółka państwowa, obsługująca rządowy program "Rodzina 500 plus", może być ważnym elementem funkcjonowania systemu przyjmowania wniosków i wypłacania środków rodzinom. Naszym celem jest odciążenie urzędów państwowych i zapewnienie jak najlepszej obsługi - podkreślił Marek Chibowski, prezes Poczty Polskiej, który objął to stanowisko pod koniec stycznia.
Poczta Polska ma zaoferować wiele ułatwień rodzinom, które będę korzystały za jej pośrednictwem z rządowego programu wypłaty świadczeń. Będzie udzielała m.in. informacji o programie poprzez specjalną celowo utworzoną infolinię, a także w placówkach pocztowych, w tym dodatkowo w 1158 dedykowanych stanowiskach informacyjnych.
Wnioski od niepełnosprawnych odbierane w domu
Po pozytywnej weryfikacji wniosku, Poczta będzie doręczać rodzinom decyzje o przyznaniu świadczenia. Beneficjenci, którzy wybrali Pocztę będą mogli skorzystać z jednego z trzech sposobów wypłaty pieniędzy: wypłata gotówki w placówce pocztowej, przekazem pocztowym lub na rachunek w Banku Pocztowym.
Spółki z grupy Poczty Polskiej przygotują także specjalną, ofertę produktów oszczędnościowych dla świadczeniobiorców, składającą się z Pocztowego Konta 500+ w Banku Pocztowym i produktu oszczędnościowo-ubezpieczeniowego Ubezpieczeń Pocztowych.
Poczta deklaruje też, że jest gotowa do wsparcia osób niepełnosprawnych np. poprzez odebranie wniosku z miejsca zamieszkania i doręczenie świadczenia w formie gotówkowej, dysponuje też infolinią wideo z możliwością tłumaczenia dla osób niesłyszących.
Komentarze