"Gruby jak czarnuch". Bojkot firmy kosmetycznej, która tak reklamuje lakier
Włoska firma kosmetyczna Wycon spotkała się z falą krytyki po tym, gdy jeden z jej czarnych lakierów do paznokci został opisany w internetowym sklepie jako "Thick as a Nigga" (gruby jak czarnuch. W mowie potocznej "thick" - określa się kobietę o "idealnych proporcjach" - red.). Klienci firmy zapowiedzieli bojkot marki.
Zdjęcie przedstawiające lakier kolekcji "Gel on" z obraźliwą nazwą opublikowała na Instagramie włoska blogerka Loretta Grace. Internauci zareagowali natychmiast.
Another day, another brand to cancel 👋🏾😂 bye @wyconcosmetics you are so dumb pic.twitter.com/eC7TI0T0eV
— Tia Taylor (@TiaTaylorITA) 18 stycznia 2018
Od nazw piosenek
Włoska firma próbowała tłumaczyć się, że wszystkie nazwy nadane lakierom są "trochę zwariowane". Ale ta odpowiedź wywołała jeszcze więcej negatywnych reakcji. Wycon wydał więc oświadczenie w komentarzu pod zdjęciem.
"Przykro nam, że ten post wywołał takie reakcje. Przy tworzeniu nazw do serii »Gel On« zainspirowaliśmy się tytułami znanych piosenek. Wśród nich są np. »Drop it like it's hot« Snoop Dogga, »Bootylicious« Beyonce, »Candy Shop« 50 Centa, Lolipop, Lady Marmalade itd. Nawiązaniem w tym przypadku jest utwór »Thick Nigga« DBangza. Wycon to firma dla wszystkich, #nobodyexcluded (nikt nie jest pominięty- red.) to nasze motto i nie mieliśmy na celu nikogo urazić" - napisali przedstawiciele firmy.
"Najfajniejsza małpa w dżungli"
To kolejny przypadek kontrowesyjnej reklamy międzynarodowej firmy w ostatnich tygodniach.
Szwedzki gigant odzieżowy H&M na początku stycznia wydał oficjalne oświadczenie, w którym przeprosił za wykorzystanie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy z nadrukiem "Coolest Monkey In The Jungle" (najfajniejsza małpa w dżungli - red.).
Forbes, polsatnews.pl
Czytaj więcej