"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym dzieckiem

Świat
"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym dzieckiem
H&M

Szwedzki gigant odzieżowy H&M przeprosił za wykorzystanie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy z nadrukiem "Coolest Monkey In The Jungle" (najfajniejsza małpa w dżungli - red.). Zdjęcia chłopca, które wywołały oburzenie m.in. internautów oraz ekspertów branży modowej, zniknęły z oficjalnych stron i kont marki w mediach społecznościowych.

Kontrowersyjna reklama pojawiła się w brytyjskiej wersji sklepu internetowego sieci H&M i momentalnie wywołała ostrą reakcję w mediach społecznościowych. Felietonista "New York Timesa" Charles M Blow zapytał wprost: Czy postradaliście zmysły?

 

O to, czyim pomysłem było ubranie czarnoskórego malca w bluzę z takim napisem  zapytała szwedzka blogerka modowa Stephanie Yeboah‏.

 

 

A kanadyjski muzyk R&B "The Weekend", który projektował męską kolekcję H&M na rynek kanadyjski, ogłosił, że zrywa współpracę.

 

 

W dyskusji pojawiły się też głosy, że sprawa została wyolbrzymiona. "Być może był to niewinny błąd i nikt nawet nie pomyślał, że zostanie to odebrane jako rasizm" - napisał jeden z internautów. 

 

Na zdjęciach reklamujących kolekcję pojawiły się też białe dzieci, w bluzach z innymi nadrukami, np. "survival expert".

 

 

Te zdjęcia również usunięto. H&M poinformowało, że cała kolekcja zniknęła ze sklepowych półek. Zapowiedziano wewnętrzne "dochodzenie", które ma pomóc, by w przyszłości nie dochodziło do podobnych sytuacji.

 

polsatnews.pl

 

 

ml/dro/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie