"Bravo" znika z kiosków. Wydawca rezygnuje z pisma po 26 latach
"W środę ukazał się ostatni numer (...) dwutygodnika młodzieżowego »Bravo«" - podał w czwartek portal Wirtualnemedia.pl. Pismo na polskim rynku było obecne prawie trzy dekady. Bauer - wydawca dwutygodnika - decyzję o zamknięciu gazety uzasadnia "zmianami preferencji i konsumpcji mediów" przez nastolatków.
Jako główną przyczynę zamknięcia dwutygodnika, wirtualnemedia.pl podają znaczny spadek sprzedaży pisma. Według danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy nakład "Bravo" w 2016 r. wynosił 64 tys. 20 egzemplarzy z czego sprzedanych zostało 24 tys. 568. Dla porównania nakład z 2000 roku wynosił ponad 500 tys. egzemplarzy (rozprowadzonych zostało ponad 380 tys.).
Internet zbiera żniwo
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Maciej Brzozowski - dyrektor PR wydawnictwa Bauer - wśród powodów rezygnacji z "Bravo" wymienia "zmianę sposobu konsumpcji mediów przez grupę docelową", a także "wprowadzenie tematycznie profilowanych magazynów", jak "Tube News" (dwumiesięcznik o youtuberach) i wydań specjalnych.
Część osób pracujących przy redakcji pisma zostanie zwolniona. Reszta ma znaleźć zatrudnienie w wydawnictwie Bauer.
Według Polskich Badań Czytelnictwa przeprowadzonych przez Millward Brown kwiecień 2015 - marzec 2016 "Bravo", czytały głównie kobiety między 15, a 24 rokiem życia, pochodzące ze wsi, z wykształceniem średnim.
wirtualnemedia.pl, polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze