"Bravo" znika z kiosków. Wydawca rezygnuje z pisma po 26 latach

Polska
"Bravo" znika z kiosków. Wydawca rezygnuje z pisma po 26 latach
Facebook/@Twoje.BRAVO

"W środę ukazał się ostatni numer (...) dwutygodnika młodzieżowego »Bravo«" - podał w czwartek portal Wirtualnemedia.pl. Pismo na polskim rynku było obecne prawie trzy dekady. Bauer - wydawca dwutygodnika - decyzję o zamknięciu gazety uzasadnia "zmianami preferencji i konsumpcji mediów" przez nastolatków.

Jako główną przyczynę zamknięcia dwutygodnika, wirtualnemedia.pl podają znaczny spadek sprzedaży pisma. Według danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy nakład "Bravo" w 2016 r. wynosił 64 tys. 20 egzemplarzy z czego sprzedanych zostało 24 tys. 568. Dla porównania nakład z 2000 roku wynosił ponad 500 tys. egzemplarzy (rozprowadzonych zostało ponad 380 tys.).

 

Internet zbiera żniwo

 

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Maciej Brzozowski - dyrektor PR wydawnictwa Bauer - wśród powodów rezygnacji z "Bravo" wymienia "zmianę sposobu konsumpcji mediów przez grupę docelową", a także "wprowadzenie tematycznie profilowanych magazynów", jak "Tube News" (dwumiesięcznik o youtuberach) i wydań specjalnych.

 

Część osób pracujących przy redakcji pisma zostanie zwolniona. Reszta ma znaleźć zatrudnienie w wydawnictwie Bauer.

 

Według Polskich Badań Czytelnictwa przeprowadzonych przez Millward Brown kwiecień 2015 - marzec 2016 "Bravo", czytały głównie kobiety między 15, a 24 rokiem życia, pochodzące ze wsi, z wykształceniem średnim.

 

wirtualnemedia.pl, polsatnews.pl

bas/luq/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie