Orlen reaktywuje markę CPN. Jedna ze stacji w Warszawie zmieni logo
PKN Orlen planuje reaktywację marki CPN na jeden ze stacji benzynowych na warszawskiej Pradze. Do informacji dotarło IBS News. "Analizujemy, czy odtworzenie pojedynczych, historycznych stacji ma uzasadnienie marketingowe i biznesowe" - poinformował koncern naftowy na Twitterze.
Powodem reaktywacji mają być dążenia innych przedsiębiorstw do przejęcia praw do marki CPN.
Orlen chce chronić historię marki
Według ISBNews Orlen zdecydował się chronić część swojej historii i zamierza prowadzić jedną ze swoich stacji pod historycznym logotypem.
Koncern odniósł się do tej informacji na Twitterze.
Jesteśmy właścicielem znaku CPN i analizujemy czy odtworzenie pojedynczych historycznych stacji ma uzasadnienie market. i biznesowe (1/2)
— ORLEN (@PKN_ORLEN) 11 września 2017
Koncern w następnym tweetcie zapewnił, że nie podjął jeszcze, żadnych decyzji w tym zakresie.
Nie podjęliśmy jeszcze żadnych decyzji w tym zakresie (2/2)
— ORLEN (@PKN_ORLEN) 11 września 2017
Bogata historia
Centrala Produktów Naftowych została utworzona 3 grudnia 1945 r. z inicjatywy Ministerstwa Przemysłu. W przeciągu kolejnych dekad przedsiębiorstwo zmieniało nazwę, ale w każdej z nich pojawiał się skrót CPN.
W maju 1998 r. rząd podjął decyzję o połączeniu CPN i Petrochemii Płock S. A. w celu utworzenia narodowego koncernu naftowego. W 2000 r. przyjęto nazwę handlową Orlen.
W 2006 roku koncern stworzył nową markę pod nazwą "Bliska". W sieci, lokowanej w tzw. niższym segmencie, funkcjonowało ponad 140 stacji, które w 2014 roku zostały przemianowane, a nazwę "Bliska" zastąpił wtedy "Orlen".
money.pl, kresy.pl, polsatnews.pl
Czytaj więcej