Na reklamę obligacji "500+" wydano ponad 5 mln zł. Ze sprzedaży uzyskano 1/6 tej kwoty
Według informacji resortu finansów bank PKO BP, który odpowiada za emisję Rodzinnych Obligacji Skarbowych, wydał na ich reklamę 5,3 mln zł. Od października sprzedano tych papierów wartościowych za 783 tys. zł.
Koszty reklamy nowych obligacji zostały podane w odpowiedzi wiceministra finansów na interpelację posła Pawła Kobylińskiego (Nowoczesna).
Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu "Rodzina 500+", które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Można je kupić za kwotę, jaką otrzymało się w ramach tego programu. Do wyboru są obligacje 6- i 12-letnie. Ich sprzedaż ruszyła na początku października, a wraz z nią kampania reklamowa.
Atrakcyjne oprocentowanie
Rodzinne Obligacji Skarbowe mają atrakcyjniejsze oprocentowanie niż "zwykłe" obligacje, czyli dają większy zysk inwestującemu. W porównaniu do 10-letnich i 4-letnich obligacji skarbowych oprocentowanie jest wyższe o 0,5 punktu procentowego. Są oprocentowane 1,75 proc. (6-letnie) i 2,00 proc. (12-letnie); w pierwszym roku - odpowiednio 2,60 i 3,00 proc.
Cena jednej Rodzinnej Obligacji Skarbowej wynosi 100 zł. W październiku obowiązywała promocyjna cena 99,70 zł. Zdaniem ekspertów to dość atrakcyjna oferta zakupu bezpiecznych państwowych papierów wartościowych, choć - co podkreślają - jest ona jednocześnie próbą zawrócenia do budżetu części pieniędzy z programu "Rodzina 500+".
polsatnews.pl
Czytaj więcej
Komentarze